Unipharm – komunikacja produktowa, organizacja eventów

UNIPHARM HOLDINGS jest amerykańską firmą farmaceutyczną, specjalizującą się w produkcji leków dostępnych bez recepty (OTC), wyrobów medycznych i suplementów stosowanych w celu wspierania zdrowia oraz w profilaktyce i leczeniu chorób cywilizacyjnych. Na rynku polskim marka działa od 1992 roku. Preparaty UNIPHARM są opracowywane na podstawie aktualnej wiedzy medycznej, farmakologicznej, dietetycznej w ścisłej współpracy z ośrodkami naukowymi oraz klinicznymi.

Cele Klienta
  • Zwiększenie sprzedaży oraz udziału w rynku
  • Zwiększenie świadomości marki wśród grup docelowych
Obsługiwane produkty

VITRUM CALCIUM 1250

  • Przekonać kobiety o konieczności zażywania VC1250 non-stop (edukacja)
  • Sprawić by VC1250 stało się synonimem preparatu zawierającego WAPŃ / zapobiegającego niedoborowi wapnia, stworzonego specjalnie dla kobiet

VITRUM D3

  • Przekonanie konsumentów o konieczności stosowania witaminy D także u dorosłych w okresie jesienno-zimowym i skłonić do zakupu VITRUM D3 jako najlepszej witaminy dla nich

VITRUM PAZNOKCIE

  • Zbudować świadomość marki Vitrum Paznokcie
  • Przekonać kobiety, że VP to jedyny specjalistyczny preparat na rynku polskim, który zadba o to by miały mocne i piękne paznokcie

Zaprezentowanie VP jako przyjaciela, pomocnika kobiety w osiąganiu szczęścia i sukcesu

Działania Agencji:

  • Opracowanie strategii komunikacji oraz konceptów kreatywnych dla poszczególnych produktów i kampanii: TV, Radio, Internet, BTL, OOH
  • Stworzenie wyraźnie targetowanej komunikacji
  • Realizacja 5 kampanii

Rezultaty:

  • Zbudowanie rynku dla Witaminy D3
  • Marka Vitrum D3 stała się benchamarkiem dla konkurencyjnych marek suplementów diety
  • Rok do roku zwiększanie sprzedaży produktów
  • Zwiększenie udziałów w rynku

Obszar działań Agencji: event management / organizacja konferencji prasowej

 Cele:

  • Zbudowanie wizerunku Vitrum D3 jako najlepszego suplementu witaminą D na rynku, który powinien być używany przez całe społeczeństwo (starzy – młodzi, kobiety – mężczyźni)
  • Zbudowanie relacji z dziennikarzami z najważniejszych mediów i budowanie potrzeby suplementacji witaminą D poprzez stosowanie Vitrum D3

 Działania Agencji:

  • Przygotowanie listy mediów i zaproszenie wybranych dziennikarzy
  • Przejęcie kontaktów z profesorami będącymi ekspertami na konferencji
  • Przygotowanie informacji prasowych
  • Wysyłka informacji prasowych i follow up
  • Kontakty z dziennikarzami
  • Edukowanie dziennikarzy na temat suplementacji witaminą D

W rezultacie w konferencji prasowej wzięło udział 40 dziennikarzy. W roli eksperta wystąpił m.in. prof. Michael Holick z Bostońskiej Akademii Medycznej, nagradzany specjalista w dziedzinie biochemii, autor cenionych publikacji na temat witaminy D3. Agencja doprowadziła do publikacji w takich mediach jak onet.pl, wp.pl czy „Wprost” oraz w wielu magazynach i portalach skierowanych głównie do kobiet.